W piątek 5 listopada wśród uczniów klasy 2 przeprowadzono zajęcia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Miały one na celu przede wszystkim skupienie się na aspekcie wychowawczym - kształceniu odpowiednich postaw. Uczenie dzieci zasad udzielania pierwszej pomocy kreuje wśród uczniów postawę empatii, otwartości na potrzeby drugiego człowieka i chęci niesienia pomocy. Młody wiek pozwala łatwiej przyswoić i zapamiętać wiedzę i umiejętności praktyczne, uodparnia także na presję społeczną oraz pozbawia obaw powstrzymujących ich przed zaangażowaniem w działania ratujące życie. Każdy może nauczyć się podstawowych zasad niesienia pierwszej pomocy.
Na lekcji zapoznano uczniów z pojęciem „łańcuch przeżycia”, czyli schemat najważniejszych czynności koniecznych do wykonania, aby komuś jak najszybciej i jak najskuteczniej pomóc. Obejrzany film pokazał wszystkim, jak mają wyglądać czynności ratunkowe. Po części teoretycznej przystąpiono do części praktycznej, gdzie dzieci ćwiczyły wzywanie pomocy przy użyciu telefonu zabawki, uczyły się opatrywania skaleczeń, zakładania temblaka na skręcone ramię. Pamiętając o zachowaniu własnego bezpieczeństwa, sprawdzały przytomność i oddech, układały ciało w pozycji bocznej ustalonej, uciskały klatkę piersiową i uczyły się przeprowadzać resuscytację krążeniowo- oddechową. Ćwiczenia te wykonywały na fantomach. Zdobyta na zajęciach wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu udzielania pierwszej pomocy ukształtowała prozdrowotne i prospołeczne wzorce zachowań.
Jolanta Kawęcka - wychowawczyni klasy 2 oraz opiekun Szkolnego Koła PCK